Εθνική ντροπή η υποτέλεια στους Γερμανούς. Mόνο τρεις οι πλειοδότες, αλλά δεν δίνουν πάνω από 1 δισ. ευρώ!
Έωλο το σενάριο πώλησης της παραχώρησης έξι αεροδρομίων για την Hochtief
Έληξε την προηγούμενη εβδομάδα η υποβολή αιτήσεων πλειοδοσίας και μόνο τρεις επενδυτές έδειξαν ενδιαφέρον για την αγορά των συμμετοχών της Hochtief σε έξι αεροδρόμια του κόσμου. Μεταξύ αυτών ήταν η Fraport σε συνεργασία με το επενδυτικό τμήμα της Deutsche Bank, η οποία διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και η Vinci, η μεγαλύτερη δημόσια εταιρεία, η οποία διαχειρίζεται εννιά περιφερειακά αεροδρόμια στην Γαλλία. Ωστόσο, η Hochtief δεν φάνηκε διατεθειμένη να πουλήσει την διαχείριση των αεροδρομίων για λιγότερο από 1 δισ. ευρώ. Οπότε και οι δυο επενδυτές μειοδότησαν, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές.Πηγές αναφέρουν ότι η Hochtief τώρα φαίνεται σχεδόν απίθανο να αναβιώσει τα σχέδιά της για να αναλάβει ξανά την διαχείριση δημόσιων αεροδρομίων. Ήδη από τις αρχές του χρόνου, όταν η Hochtief έχασε την μάχη με την ισπανική ACS, είχε ανακοινώσει ότι ήθελε να παραχωρήσει την διαχείριση των αεροδρομίων και να εστιάσει σε υπηρεσίες συντήρησης αεροδρομίων. Η αναζήτηση ρευστότητας είναι ένα ζήτημα, που πιέζει, αλλά μετά την πρόσφατη εξέλιξη η Hochtief φαίνεται να έχει βάλει στο ράφι τα σχέδια για γρήγορη απόκτηση ρευστού μέσω της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου από το τμήμα της εταιρείας, που ασχολείται με τις παραχωρήσεις αερολιμένων. Ο εκπρόσωπος της Hochtief δήλωσε ότι η αναζήτηση ρευστού μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου και η πώληση παραμένουν δυο ενδεχόμενα ανοικτά για το τμήμα των παραχωρήσεων, αλλά αρνήθηκε να επεκταθεί σε πρόσθετα σχόλια. Ωστόσο, το πρόβλημα για τους όσους θέλουν να πλειοδοτήσουν είναι ότι το χαρτοφυλάκιο αποτελείται από μειοψηφικές συμμετοχές και οι επενδυτές συνήθως εξετάζουν όλα τα περιουσιακά στοιχεία.Σημειωτέον ότι οι συμμετοχές της Hochtief, που διατίθενται προς πώληση είναι το 20% του αεροδρομίου του Dusseldorf, το 34,8% του Hamburg, το 47% των Τιράνων, το 5,6% του Σύδνεϋ, το 26,7% των Αθηνών και το 49,6% της Βουδαπέστης.Πηγή αναφέρει ότι ο τέταρτος μεγαλύτερος αεροπορικός όμιλος της Κίνας, η HNA και το αεροδρόμιο της Σιγκαπούρης δείχνουν ενδιαφέρον για επένδυση. Ήδη στα μέσα του Ιούλη, ο κινέζικος Τύπος ανέφερε ότι η HNA είχε μπει στην διαδικασία της πλειοδοσίας, αλλά αυτό δεν προσδιοριστεί περαιτέρω.Γενικά, ο συνολικός αριθμός των πλειοδοτών είναι ακαθόριστος μέχρι στιγμής. Η Hochtief είναι πρόθυμη να κλείσει συμφωνία μέσα στον Αύγουστο στα πλαίσια μιας επιθετικής πολιτικής, αναφέρει πηγή, αλλά άλλη πηγή επισημαίνει ότι η Hochtief φοβάται ότι η διαπραγματευτική της θέση έχει πληγεί με την πάροδο του χρόνου. Έχει διαρρεύσει ότι η Global Infrastructure Partners (GIP) σε συνεργασία με την Allianz πήρε μέρος στην πλειοδοσία. Ωστόσο, η GIP ως χρηματοδότης των υποδομών, η οποία στηρίζεται από την Credit Suisse και την General Electric και ελέγχουν το αεροδρόμιο του Gatwick και του City του Λονδίνου, αρνήθηκε να σχολιάσει την διαδικασία της πλειοδοσίας. Ήδη τον Ιούνιο, η Vinci συμφώνησε σε ένα πολυδάπανο επενδυτικό πρόγραμμα με το γαλλικό κράτος για την κατασκευή νέου σιδηρόδρομου υψηλής ταχύτητας και δήλωσε ότι ενδιαφέρεται και για επενδύσεις στα αεροδρόμια, που διαχειρίζεται. Την ίδια στιγμή, ο γενικός διευθυντής της Vinci, Xavier Huillard δηλώνει ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται για το τμήμα παραχωρήσεων της Hochtief.
Έωλο το σενάριο πώλησης της παραχώρησης έξι αεροδρομίων για την Hochtief
Έληξε την προηγούμενη εβδομάδα η υποβολή αιτήσεων πλειοδοσίας και μόνο τρεις επενδυτές έδειξαν ενδιαφέρον για την αγορά των συμμετοχών της Hochtief σε έξι αεροδρόμια του κόσμου. Μεταξύ αυτών ήταν η Fraport σε συνεργασία με το επενδυτικό τμήμα της Deutsche Bank, η οποία διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και η Vinci, η μεγαλύτερη δημόσια εταιρεία, η οποία διαχειρίζεται εννιά περιφερειακά αεροδρόμια στην Γαλλία. Ωστόσο, η Hochtief δεν φάνηκε διατεθειμένη να πουλήσει την διαχείριση των αεροδρομίων για λιγότερο από 1 δισ. ευρώ. Οπότε και οι δυο επενδυτές μειοδότησαν, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές.Πηγές αναφέρουν ότι η Hochtief τώρα φαίνεται σχεδόν απίθανο να αναβιώσει τα σχέδιά της για να αναλάβει ξανά την διαχείριση δημόσιων αεροδρομίων. Ήδη από τις αρχές του χρόνου, όταν η Hochtief έχασε την μάχη με την ισπανική ACS, είχε ανακοινώσει ότι ήθελε να παραχωρήσει την διαχείριση των αεροδρομίων και να εστιάσει σε υπηρεσίες συντήρησης αεροδρομίων. Η αναζήτηση ρευστότητας είναι ένα ζήτημα, που πιέζει, αλλά μετά την πρόσφατη εξέλιξη η Hochtief φαίνεται να έχει βάλει στο ράφι τα σχέδια για γρήγορη απόκτηση ρευστού μέσω της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου από το τμήμα της εταιρείας, που ασχολείται με τις παραχωρήσεις αερολιμένων. Ο εκπρόσωπος της Hochtief δήλωσε ότι η αναζήτηση ρευστού μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου και η πώληση παραμένουν δυο ενδεχόμενα ανοικτά για το τμήμα των παραχωρήσεων, αλλά αρνήθηκε να επεκταθεί σε πρόσθετα σχόλια. Ωστόσο, το πρόβλημα για τους όσους θέλουν να πλειοδοτήσουν είναι ότι το χαρτοφυλάκιο αποτελείται από μειοψηφικές συμμετοχές και οι επενδυτές συνήθως εξετάζουν όλα τα περιουσιακά στοιχεία.Σημειωτέον ότι οι συμμετοχές της Hochtief, που διατίθενται προς πώληση είναι το 20% του αεροδρομίου του Dusseldorf, το 34,8% του Hamburg, το 47% των Τιράνων, το 5,6% του Σύδνεϋ, το 26,7% των Αθηνών και το 49,6% της Βουδαπέστης.Πηγή αναφέρει ότι ο τέταρτος μεγαλύτερος αεροπορικός όμιλος της Κίνας, η HNA και το αεροδρόμιο της Σιγκαπούρης δείχνουν ενδιαφέρον για επένδυση. Ήδη στα μέσα του Ιούλη, ο κινέζικος Τύπος ανέφερε ότι η HNA είχε μπει στην διαδικασία της πλειοδοσίας, αλλά αυτό δεν προσδιοριστεί περαιτέρω.Γενικά, ο συνολικός αριθμός των πλειοδοτών είναι ακαθόριστος μέχρι στιγμής. Η Hochtief είναι πρόθυμη να κλείσει συμφωνία μέσα στον Αύγουστο στα πλαίσια μιας επιθετικής πολιτικής, αναφέρει πηγή, αλλά άλλη πηγή επισημαίνει ότι η Hochtief φοβάται ότι η διαπραγματευτική της θέση έχει πληγεί με την πάροδο του χρόνου. Έχει διαρρεύσει ότι η Global Infrastructure Partners (GIP) σε συνεργασία με την Allianz πήρε μέρος στην πλειοδοσία. Ωστόσο, η GIP ως χρηματοδότης των υποδομών, η οποία στηρίζεται από την Credit Suisse και την General Electric και ελέγχουν το αεροδρόμιο του Gatwick και του City του Λονδίνου, αρνήθηκε να σχολιάσει την διαδικασία της πλειοδοσίας. Ήδη τον Ιούνιο, η Vinci συμφώνησε σε ένα πολυδάπανο επενδυτικό πρόγραμμα με το γαλλικό κράτος για την κατασκευή νέου σιδηρόδρομου υψηλής ταχύτητας και δήλωσε ότι ενδιαφέρεται και για επενδύσεις στα αεροδρόμια, που διαχειρίζεται. Την ίδια στιγμή, ο γενικός διευθυντής της Vinci, Xavier Huillard δηλώνει ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται για το τμήμα παραχωρήσεων της Hochtief.
(Πηγή: Reuters – Επιμέλεια: Ηλέκτρα Βισκαδουράκη)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου